Swarovski optilised sihikud ja binoklid

Tähtedele ja täiusele lähemale – nii võib iseloomustada Swarovski Gruppi kuuluvate ettevõtete põhimõtet.

Firma ajalugu algas 1895. aastal, mil pärast esimese juveelide lihvimismasina leiutamist asutas Daniel Swarovski Tiroolis oma tehase.

Pidev soov täiustada tootmist, võtta kasutusele kõige uuemaid tehnoloogiaid seovad tänapäeval Swarovski nime kogu maailma jaoks puhtaimate kristallide, peenimate lihvimisabrasiivide ja etaloniks kujunenud klaasitöötlusega.

Swarovski Gruppi kuuluvad ettevõtted varustavad tänapäeval kogu maailma tarbijaid lihvitud vääriskividega, kristalltoodetega, klaasilihvimis- ja –lõikamismasinatega ning spordioptikaga. Ehkki Swarovski Grupi toodete spekter on väga lai, seob neid kõiki ülemaailmselt tunnustatud kvaliteet ja nende valmistamisel kasutatud kaasaegseim tipptehnoloogia.

1935. aastal seadis firma asutaja Daniel Swarovski 17-aastane astronoomiahuviline poeg Wilhelm endale eesmärgiks luua uus parandatud omadustega binokkel. Toetudes vääriskivide lihvimisel ammutatud kogemustele ja tehnoloogiatele õnnestus Wilhelm Swarovskil üllatada maailma uue prisma lihvimistehnoloogiaga, mida ta kasutaski oma jooniste järgi valmistatud 6x30 binokli ehitusel. Wilhelm Swarovski kindlustas oma edu Austrias Absamis 1949. aastal Swarovski Optik KG asutamisega. Wilhelm Swarovski ettevõtte esimene tooteartikkel oli Habicht 7x42 – käesoleva ajani toodetav optiline sihik jahipüssidele. 

1967. aastal paiskas Swarovski Optik müüki pikendatava teleskoobi ja 1971. aasal maailma esimese kummikattega binokli. 1976. aastal ilmus müüki firma järgmine uudis – maailma esimene polstriga optiline sihik, vältimaks silma juhuslikku vigastust tulistamisel püssi tagasilöögi tagajärjel. 1999. aastal tunnistas ajakiri Field and Stream Swarovski Optiku käelaba külge kinnituva binokli aasta parimaks tooteks. Firma innovaatilisust on kokku tunnustatud enam kui 30 rahvusliku ja rahvusvahelise auhinnaga. 

Tänapäeval keskendubki Swarovski Optik täppis spordioptika tootmisele, milles talle kuulub kogu maailmas kahtlemata liidri koht. Mitte vähem hinnas pole ka Swarovski kaubamärgiga binoklid, pikksilmad, optilised sihikud jahipüssidele, kaugusemõõtjad, kujutise teravustajad ning optroonilised vahendid.

Swarovski Optikus on tänapäeval 630 töötajat, 90 protsenti firma toodangust läheb eksporti ja seda müüakse kõigil viiel mandril. 2005. aastal kasvas Swarovski Optiku käive 80 miljoni euroni.

 

Üles